Design
02. Popíšeme, jak má vypadat zákaznická cesta
Proč potřebujete zákaznickou cestu
Použití zákaznických cest zajistí, že design bude začínat od zákazníků a jejich zkušenosti. Výsledný produkt či službu tak navrhnete k jejich maximální spokojenosti.
Jaké aktivity fáze obnáší?
- Zmapujeme současnou zákaznickou cestu vašich klientů a pomůžeme vám pojmenovat slabiny (takzvané pain points) vašich produktů a služeb.
- Zamyslíme se nad nápady, které eliminují nebo zcela odstraní pain points.
- Společně navrhneme aspirační zákaznickou cestu a definujeme kroky pro její dosažení.
Fáze ilustrativní zákaznické cesty
Výstupy
- Mapa současné zákaznické cesty
- Mapa aspirační zákaznické cesty včetně seznamu nápadů na vylepšení
Tipy
- Před začátkem si odsouhlaste úroveň detailu. V některých společnostech stačí menší, u jiných se pro dobré zadání musí vypracovat podrobná zákaznická cesta.
- Abyste stále mysleli na zákazníka, dívejte se na interakce očima person, ne firmy.
- Podívejte se na zákaznickou cestu nejprve celofiremní optikou ze široka a až poté rozpracujte vybrané části zákaznické cesty v potřebném detailu.
- Zákaznická cesta se hodí i na design interních řešení, kde zákazníkem může být například zaměstnanec.
Využívané nástroje
Část 3/6
Definujeme možné varianty procesu