Design

02. Popíšeme, jak má vypadat zákaznická cesta

Proč potřebujete zákaznickou cestu

Použití zákaznických cest zajistí, že design bude začínat od zákazníků a jejich zkušenosti. Výsledný produkt či službu tak navrhnete k jejich maximální spokojenosti.

Jaké aktivity fáze obnáší?

  1. Zmapujeme současnou zákaznickou cestu vašich klientů a pomůžeme vám pojmenovat slabiny (takzvané pain points) vašich produktů a služeb.
  2. Zamyslíme se nad nápady, které eliminují nebo zcela odstraní pain points.
  3. Společně navrhneme aspirační zákaznickou cestu a definujeme kroky pro její dosažení.

Fáze ilustrativní zákaznické cesty

Zoom
Fáze ilustrativní zákaznické cesty

Výstupy

  • Mapa současné zákaznické cesty
  • Mapa aspirační zákaznické cesty včetně seznamu nápadů na vylepšení

Tipy

  • Před začátkem si odsouhlaste úroveň detailu. V některých společnostech stačí menší, u jiných se pro dobré zadání musí vypracovat podrobná zákaznická cesta.
  • Abyste stále mysleli na zákazníka, dívejte se na interakce očima person, ne firmy.
  • Podívejte se na zákaznickou cestu nejprve celofiremní optikou ze široka a až poté rozpracujte vybrané části zákaznické cesty v potřebném detailu.
  • Zákaznická cesta se hodí i na design interních řešení, kde zákazníkem může být například zaměstnanec.

Využívané nástroje