Realizace
01. Formulujeme jasnou vizi a cíle transformace
Proč potřebujete definovat vizi a cíle
Aby zaměstnanci porozuměli benefitům plánovaných změn. Díky srozumitelným, jednoznačným a měřitelným cílům potáhne celý realizační tým za jeden provaz. Zároveň pomohou řadit aktivity v implementaci od těch nejdůležitějších.
Jaké aktivity fáze obnáší?
- Formulujeme vizi pro digitální transformaci, která vychází ze strategie a hodnot společnosti.
- Navrhneme cíle finanční (třeba úspory), nefinanční (snížení chybovosti), zákaznické (zvýšení NPS) a kulturní (posílení zaměstnanecké zkušenosti).
- Pro každý cíl určíme, jakými činnostmi jej můžeme naplnit.
- Doporučujeme také identifikovat současnou připravenost společnosti na realizaci digitální transformace (viz „Zhodnocení připravenosti na digitální transformace“).
Výstupy
- Vize digitální transformace
- Cíle a jejich kvantifikace
- Analýza připravenosti na digitální transformaci
Tipy
- Digitalizace je nástrojem, ne cílem. Mějte jasnou ambici, čeho chcete dosáhnout, a vždy ji komunikujte.
- Nezapomínejte na to, že každá změna se projeví ve firemní kultuře i ve vnímání firmy navenek.
Využívané metodiky a nástroje
- KPMG P3M Method (Project, Program, Portfolio Management)