Realizace
04. Nastavíme operační model řízení a komunikace
Proč potřebujete nastavit operační model
Abyste zajistili bezproblémový chod transformace.
Jaké aktivity fáze obnáší?
- Určíme nejvhodnější model řízení transformace pro vaši společnost.
- Stanovíme povinnosti, odpovědnosti a činnosti jednotlivých rolí.
- Nastavíme komunikaci (například statusy, eskalace nebo řízení rizik a závislostí).
Výstupy
- Model řízení transformace
- Popis rolí a zodpovědností v řízení transformace
- Pravidla komunikace a práce s používanými nástroji
Tipy
- Myslete na to, že klíčem k úspěchu je vždy silný interní sponzor, tedy ten, kterému záleží na úspěchu digitalizace a má dostatečné pravomoci.
- Méně je více. Principy řízení problémů, změn, rizik a závislostí stanovte co nejjednodušší.
- Definujte měřitelné milníky, které budou sledovat, zda se projekty vyvíjejí podle plánu. Nezapomeňte na akceptační kritéria.
Využívané metodiky
- KPMG P3M Method (Project, Program, Portfolio Management)
- KPMG PM QA Approach
- KPMG Behavioral Change Management Method
- Alternativně: Jira, Confluence, MS Azure DevOps, MS Teams, Miro, Trello
Tip: Stáhněte si podrobnou šablonu RASCI
Stáhnout