Případové studie
Zadání na digitální transformaci v energetice
Situace
Významné české energetické společnosti jsme asistovali s nastartováním velké digitální transformace. Společnosti už několik let v řadě klesal tržní podíl a nedařilo se jí oslovovat nové klienty, a proto si vytyčila za cíl posílit zákaznickou zkušenost, zefektivnit interní fungování a předělat procesy tak, aby zákazníci mohli pro prodej a obsluhu využívat digitální kanály.
Naše řešení
Navrhli jsme několikaletý program digitální transformace, a to včetně:
- Popisu vize a cílů digitální transformace.
- Popisu rozsahu, jeho prioritizace a tvorby transformační roadmapy.
- Návrhu operačního modelu.
Následně jsme klientovi pomohli se změnou procesů:
- Zmapovali jsme zákaznické cesty (například pro proces nového odběru).
- Navrhli jsme nové procesy.
- Zanalyzovali jsme dopad nových návrhů do IT a technologií.
- Vytvořili jsme zadání pro implementaci.
Výsledky
- Během dvou měsíců se nám podařilo stanovit program pro digitální transformaci, kterého se klient drží dodnes.
- Během čtyř měsíců jsme vypracovali změnu klíčových procesů prodejního a obslužného modelu.
Případová studie 4/4
Využití dat pro segmentaci a digitální prodej v automobilce