Případové studie
Využití dat pro segmentaci a digitální prodej v automobilce
Situace
Jedné z automobilek jsme pomohli s využitím dat o klientech a autokonektivitě zavést nové služby. Zákazníci společnosti měli o dosavadní digitální služby malý zájem a společnost cítila, že je pozadu za konkurencí. Firma si vytyčila za cíl vytvořit datovou platformu pro připravované digitální služby, které posílí zákaznickou zkušenost.
Naše řešení
S pomocí metodiky integrovaného designu jsme pro klienta navrhli a v pilotních projektech zavedli dvě digitální služby (například upsellové nabídky):
- Identifikovali jsme více než 100 nápadů na možné digitální služby.
- Dvě služby vybrané pro pilotní projekt jsme rozpracovali formou integrovaného designu (od zákaznických cest přes proces až po indikaci požadavků na IT a compliance).
- V obou případech jsme detailně specifikovali IT požadavky a služby zprovoznili.
- Vytvořili jsme zaváděcí plán pro expanzi služeb na evropské trhy a sestavili marketingové balíčky pro dealery.
- Podíleli jsme se na implementaci datové platformy, která představovala podvozek celého projektu.
Výsledky
- Během dvou měsíců se nám podařilo navrhnout design dvou digitálních služeb.
- Během čtyř měsíců jsme navrhli a zprovoznili datovou platformu.
Díky úspěšnému pilotu mohla automobilka naplánovat zavedení celého řešení na další evropské trhy a využít datovou základnu pro další digitální služby.