Případové studie
Design lean digitálních procesů v bance
Situace
Tradiční česká banka nás požádala o pomoc s návrhem digitalizace prodejních procesů. Společnosti se nedařilo oslovovat mladší generaci klientů a zároveň vnímala plány technologických gigantů (Amazon, Facebook aj.) pro vstup na bankovní trh. Finanční instituce si vytyčila za cíl digitalizovat prodejní a akviziční procesy tak, aby probíhaly plně v digitálních kanálech bez nutnosti interakce s obsluhou nebo tisku smluv.
Naše řešení
Pomohli jsme klientovi s použitím metodiky integrovaného designu:
- Zmapovali jsme zákaznické cesty procesu.
- Navrhli jsme redesign procesů tak, aby maximálně využívaly automatizaci.
- Zmapovali jsme dopad nových návrhů do IT, technologií, regulatoriky a obchodních podmínek.
- Vytvořili jsme zadání pro implementaci.
- Pro klienta jsme připravili příručku se základními pravidly pro úpravu procesů. Díky ní mohly na procesech pracovat paralelně fungující týmy jednotným rukopisem.
Výsledky
- Během dvou měsíců jsme naučili klienta využívat metodiku integrovaného designu na třech procesech (třeba blokace karty), které prošly úspěšnou pilotní implementací.
- Díky příručce s pravidly pro redesign procesů zažívají zákazníci konzistentní zákaznickou zkušenost napříč různými kanály, službami, ale i dceřinými společnostmi organizace.
Případová studie 3/4
Zadání na digitální transformaci v energetice